29/12/08

1430 hijrah. satu lagi tahun tamat

korang perasan tak, bila tahun baru je mesti ada konsert membosankan dekat klcc tu. ada artis dok melalak lah. lepastu akan nampak manusia manusia melepak dekat konsert tu. boleh cakap semua saluran tv ada tunjuk konsert. konsert konsert konsert. aku harap astro oasis takde tunjuk konsert juga lah.

kalau dekat rtm kau akan tengok konsert tak berapa gempak punya lah. tak ramai penonton. stage lebih lebih kurang aja. ada jemaah menteri datang. oh ya pak lah pon ada datang juga. tapi tak pelik ke ada perdana menteri datang, tapi sambutan tak menggalakkan pun. kau rasa mana orang lebih berminat, melihat artis atau melihat perdana menteri? mari samasama ketuk kepala tanya minda.

kalau kau tengok mukamuka perdana menteri ratarata berwajah ngantuk. agaknya artis2 yang dok melalak tu hanya memainkan lagu tidur je kot. ' dodoi dodoi si paku gelang, gelang si ramarama' . tahu jelah masa tu pukul berapa, dah nak pukul 12. tak ramai orang boleh menjadi seperti batman tak tidur malam. lagi pula, nak berjaga hanya ingin mengira hari esok. aduh buang masa je. hari lain tak nak countdown juga ka?

apa makna tahun baru sebenarnya. berkonsert, bercountdown lepas tu habis. macam tu je. ada jugak aku tengok ramai bersungguh sungguh buat azam. yang kawen dengan azam pun tak kurang juga. setiap tahun pun macam tu juga. awal2 tahun biasalah, semangat berkobar kobar. dah sampai pertengahan tahun, agak2 ada ke yang ingat azam tu. entah2 list azam tu pun dah hilang. sampai akhir tahun, baru teringat. 'eh aku punya azam ni lah, e'eh aku punye azam tu lah.' lepas tu buat azam yang sama balik semula.

so apa nak azam tahun ni. azam yang tahun lepas pun dah tonggang langgang. ada tercapai termakbul ter apa sume, ada yang terhampir makbul tapi tak makbul juga. azam nak dapat 8a tengah tunggu result. woi cuak ni. aku cuak gile cakap pasal 30 haribulan. nervous dia lain macam. kalau 8a kau akan menangis, kalau tak dapat 8a pun kau akan menangis. azam aku taknak menangis. aduh macam ape je aku ni.

selalunya azam aku banyak yang mula dengan ayat ' aku nak beli...' . so kira 80% apa aku azam semua aku dah ada. eh tibetibe aku teringat azam aku masa tingkatan 2, ' taknak crush dengan sapa2' haha. geli gile. tibe2 cakap pasal jatoh centa segala entah tu. tapi berjaya tau. azam menjadi pulak.

yang bermain di lintasan minda aku, azam tahun depan aku taknak fail add math, biologi, chemistry, fizik. wah cayalah. lately aku banyak berfikir tentang masa depan. tentang tahun depan yang penuh dengan warna warni subjek. aku akan ambil aliran sains. sedikit bengang pasal aku tak pandai sains walaupun minat dia tahap superstar. haih.

aku pernah punya azam begini. tapi aku agak runsing betul ke akan tercapai azam aku ni. korang rasa?
* berjumpa dengan takuya kimura
* berkawan dengan takuya kimura
* bercinta dengan takuya kimura
* menunggu lamaran takuya kimura
* berkahwin dengan takuya kimura
* hidup bersama takuya kimura
haHAHA :DD

sebenarnya aku dah terjatuh cinta sama park ki woong. jadi aku akan mengucapkan selamat tinggal buat takuya kimura. lagipun jarak umur dia dan aku membuatkan aku rasa dia sangat tua. 'takuya, apepun terjadi, aishiteru forever lah.' haha. jangan cakap kat aku, umur bukan penghalang. aku bosan dengar ayat tu. :DD

azam tahun ni aku akan buat ASAP. aku terlalu busy sekarang ni. entah apa aku busy pun aku kurang pasti.




p/s, esok awal muharam. taknak buat countdown dan konsert juga kah? SELAMAT AWAL MUHARRAM 1430HIJRAH semua.