18/12/08

sombong part 1

aku tak suka penggunaan perkataan sombong. oke aku rasa aku takde lah sombong, tapi aku tak tahu kenapa ada banyak situasi yang suka mengaitkan aku dengan perkataan ni. tak kesah lah main2 ke, aku tak suka jugak. pedulik apa aku.

oke cuba kau bayangkan bila kau kena pindah kelas. aku sebenarnya tak suka situasi ni berlaku sebab aku tak suka permulaan kawan. 'nama awak ape?'. dem! macam takde soalan lain. untuk pengetahuan kau, pelajar2 1st class dalam batch aku ni dia tahu sampai kelas ketiga je. tu pon kurang. this is a fact. dan aku ni dulu kelas ketiga, tak pandai pon aku. masa form2 tiba2 saham aku naik, dapatlah masuk 1st class. aku tak ubah cam alien asing. nak kena berkenalan ngan rakyat2 1st class tu. dan tiba2 aku dapat ngam dengan dorang pulak. rehat sama2, balik sama2. dah kata 1 kelas. so pkataan pertama aku dapat dari kawan2 aku masa aku kelas ketiga dulu ialah sombong.

aku sebenarnya terikat dengan 2 benda. aku kena sentiasa bersama dengan 2 benda yang tak boleh ngam. macam kapas dan besi. bila aku dengan kawan2 lama aku, kawan2 baru aku kata aku sombong. bila aku dengan kawan2 baru aku, kawan2 lama aku kata aku sombong. tak ke siot. ko kena berkejar dengan banyak benda untuk elakkan orang kata kau sombong. dan dalam situasi huru hara, aku rasa aku menjadi rebutan kot? haha.

lama2 aku fed up. aku betul2 dah nak meletup ni, tapi tahan je. sabar sabar sabar itu separuh dr iman. then tiba2 je aku masuk dalam satu group bahsyaa. lagi lah aku pening tambah biol. sebab masa aku kat kelas ketiga aku telah dimasukkan dalam group satu lagi. so adelah orang2 yang mula tanya aku, 'kau dah kua dari group tu eh?'. aku tak tahu nak cakap apa sebab aku sendiri tak pernah sahkan diri aku sebagai salah seorang member group tersebut. jadi diam adalah jalan terbaik.

aku rasa aku paling ingat ayat ni pasal aku aku paling tak suka dengar ayat ni, 'azyan sombong uh dah masuk kelas pertama'. bukankah ia satu statement sakit hati. aku rasa aku baik sangat tak marah dorang bila dorang cakap camtu. aku hanya gelak je berpura2 aku tak sakit hati langsung. ceit. malas aku nak berdendam.

dan orang2 yang terlibat merupakan kawan rapat aku satu ketika dahulu atau masa kini. aku ulang balik, kawan rapat. jadi bila siti pai cakap hal bestfriend satu hari tu, aku jadi sensetip tiba2. mulalah aku komen macam2 kat blog dia. betul kah orang yang selalu bersama dengan kau tu boleh kau nobatkan sebagai kawan rapat. cam apetah! aku lebih suka mengejar kawan sejati.

dan aku rasa bila dah masuk form3, aku dah mula berfikiran agak matang sikit. pedulik lah orang nak kata aku apa, aku sendiri malas nak kasi respond apa2. lagi melayan karenah manusia, lagi pening aku. bila dah penat diam lah kot. kalau nak ikutkan aku sendiri lagi kenal siapa aku, jadi siapa mereka nak judge aku macam2 kan.

dan aku nak berterima kasih kepada fitri-tak-silap-aku pasal defend aku masa aku kena kutuk sombong dengan mereka. aku betul2 terharu meh! haha.