14/05/09

Pemenang Bukan Juara Tiga




Ini pertandingan kali kelima dalam tahun ini, dan lima lima pun bukan meletakkan aku Juara. Mungkin Forum sajalah. Tapi aku still tak berapa puas hati sangat dengan forum. Macam orang lain yang tolong juarakan, kau hanya menjadi sebahagian tapi kau dapat title juara. Usaha aku masa forum itu kureng. Aku cuma rasa si Azren yang jadi ayam tambatan untuk kumpulan forum itu. Macam kalau dia tak ada kitorang kalah. Dan aku memang tak rasa kepuasan sebagai seorang juara pada masa itu.

SMK Sungai Pusu, Pertandingan Roket kali ini. Kumpulan aku di tempat yang ke7 dari 18 yang bertanding. Aku tak letak harapan yang tinggi sangat untuk menang lagi2 nak jadi juara. Aku Cuma harap kumpulan aku dapat yang terbaik untuk paracut atau sasaran sahaja.

Sasaran, kumpulan aku dapat tempat ke15. Memang hampeh. Aku bajet ketiga ke, keempat ke pasal masa trial dah oke dah. Tiba je saat transformasi, semua jadi kureng. Bila fikirkan balik, bila dah namanya transformasi ada perubahan yang baik bakal berlaku. Tapi takde rezeki mungkin.

Paracut pun sama. Bila berlakunya transformasi untuk kali kedua. Gagal dan gagal. Kali pertama, meletakkan kumpulan aku paracut kedua terbaik. Tiba je kali kedua, haraaam tak terbuka paracut tu! Tinggi memang tingggiiii tapi sayang tak terbuka. Dan aku gila kecewa kot. Aku tak salahkan Amir, tapi aku salahkan cikgu yang suruh kitorang buat transformasi. I know he means well. Tapi aku dah boleh jangka yang transformasi tu tak berguna pun dan mungkin boleh beri kesan macam pertandingan sasaran tu. Tapi si Amir tetap dengan transformasi konon jadi lebih baik itu.

Ok tak boleh salahkan sesiapa pasal aku sendiri membantu dalam proses transformasi itu. Nombor 3 paracut terbaik bukan teruk sangat kan? Setidaknya kumpulan aku bukan terakhir.

1. SMK Taman Ehsan
2. SMK Lembah Keramat
3. SMK Taman Keramat

Paracut Terbaik, SMK Taman Ehsan
Sasaran Terbaik, SBPI Rawang

Aku sempat kenal dengan beberapa orang dan aku berjaya dengan cemerlang kalahkan sekolah sekolah yang kalahkan aku dalam solar car hari tu. weehoo!

Selamat Tinggal Gombak Setia!



sekuacikata: Cikgu tu punya idea transformasi tu tak boleh pakai langsung bila aku cuba lagi sekali. Serius. Aku buruk sangka ke kalau aku kata aku rasa macam dianiaya?