21/01/09

kenapa aku suka library




untuk tahun 2009 ni, aku lebih suka lepak dekat library. eh library sekolah aku bukan best sangat pun. dulu masa aku jadi librarian di sana, gila bosan. 2 tahun je aku bertahan. betapa tak best nya library sekolah aku tu. peraturan baru yang berjaya dicipta oleh mereka pun buat aku lagi tak suka library tu. ada ke bawak buku teks masuk library pun haram?

disebabkan kerja sekolah hanya akan aku buat kat sekolah, jadi aku banyak pergi library habiskan kerja sekolah aku. kat rumah pun aku buat. but usually tak pun pasal banyak sangat pengaruh. contohnya ini lah. lagi seronok tengok blog dari tengok buku sekolah kan?

to be honest, aku masuk keluar library pun nak tengok encik wey. ha GATAL? suka aku lah. aku pun ada nafsu jugak. hahahaha tapi lepas aku gelak gelak bila jumpa dia, dia dah tak pegi library dah. takut jugak encik wey tu kat aku eh? hoho

aku selalu terfikir, betul ke seorang pelajar boleh tersuka seorang cikgu? aku cuma lihat cerita2 entah-betul-entah-tak ni kat dalam tv je. tak silap aku cite bicara hati yang fazura berlakon tu. tu pun cam hampeh ending dia. mati2 aku ingat fazura kawen dengan cikgu dia, last2 cikgu dia pi gatal kawen dengan minah saleh. haih!

ha berbalik persoalan aku tadi, aku bukan nak kata aku tersuka cikgu aku. oh tidak tidak. cikgu aku semua dah dilabel sebagai suami orang. aku cuma heran macam mana perasaan 'cinta' tu boleh muncul dalam diri seorang pelajar terhadap seorang cikgu.

aku selalu rasa cikgu muda tak boleh ada dalam sekolah menengah. nanti banyak cerita akan muncul. contohnya, hari2 akan dengar sekumpulan perempuan cakap pasal cikgu tu. cikgu tu handsome cikgu tu "jambu" cikgu tu macam bakal suami mereka. im no different. tapi aku takde lah cakap cikgu tu macam bakal laki aku!

gosip gosip tu mungkin ada kot. atas tujuan sukasuka ke. tapi kau jangan main2 sama suka2 tau. macam sukasuka cakap kau suka cikgu tu. kadang2 benda yang kau lakukan sukasuka tu boleh jadi reality. serius ow aku tak tipu pasal aku mangsa keadaan.

since sekolah aku dah jadi sarang bagi cikgu2 practical yang muda dan berjantina lelaki masuk, boleh kata hari2 aku dengar kawan aku atau aku sendiri cakap pasal cikgu tu. at first aku takde lah kesah mana, aku pun antara orang terakhir yang tahu kemunculan cikgu2 baru tu. betapa lembapnya informasi tu sampai kat aku. but since ada seorang cikgu(dialah encik wey, takkan nak aku panggil abang wey kot HAHA), kawan aku kata muka dia macam muka 'wey'(kawan aku), terus sukahati kitorang je bagi nama cikgu tu 'wey'.

tapi yang peliknya kan, sampai sekarang aku tak rasa muka cikgu tu macam muka wey pun. oh mungkin wey versi kurus kot. hoho

aku rasa aku tak boleh pandang cikgu tu oh, setiap kali pandang pun aku rasa nak gelak. dan setiap kali tu jugak aku terasa nak jumpa dia supaya aku boleh gelak. apa pasai aku gelak gilagila pun aku tak tahu. mungkin muka dia cam mr bean kot. haha takdelah.

tadi siang kawan aku tanya aku, 'kau suka cikgu tu eh?'. aku dah pelik pelikan. apa pasal lak aku nak suka cikgu tu? memang nampak muka aku merah atau lidah aku terkelu ke bila jumpa cikgu tu? hoho.

tu yang aku tanya ni, boleh ke perasaan suka akan cikgu tu betul2 boleh terjadi? ke aku yang tertipu dengan cerita fazura berlakon tu ?? tipah tertipu tertipah**