23/04/09

Azren Monang Laie


Science Fair 2009 kan? Aku bukan Juara. Team Azren monang laie. Team dia antara 4 yang akan present this Saturday. Bukan salah experiment, experiment menarik ow. Siap sape datang booth dapat pamphlet lagi. Tapi penyampaian fail lah weh. Aku dah glabah siot masa budak tu tanya aku pasal kayu balak. Aku malu ow dengan budak tu. Aku kelas 1st, tapi dikenakan dengan budak kelas ke berapa tah. Aku lupa pasal konsep density aku. Adush!

Masa Puan Nuritun judge presentation kitorang dia buat2 macam lah bosan sangat experiment kitorang. Sakit hati ow. Kita dah buat sungguh2 tapi dia macam eee. . . kau tahu kan apa rasanya?

Biology Experiment tak semeriah Chemistry Experiment. Dekat Chemistry Lab serius oh penuh gila orang. Dalam Bio Lab, alahai boleh dibilang bilang je. Mungkin pasal Bio banyak teori je. Chemistry ade action. Terbakar sana sini. Dan best gila ow! Tapi tu lah, kalau nak compare explanation sape lagi clear, Team Bio dah lama dapat sambutan. Team Chemistry punya lah short explanation dia. Kalau tanya apa yang sebenarnya dorang buat, dorang just tahu cakap chemical campur chemical, diorang tak tahu apa aplikasi dari apa yang diorang lakukan, apa benefit dalam kehidupan kita. Bukan nak pertikaikan. Tapi ini realiti. Aku sikit pun tak jeles.

Disebabkan manusia ni suka sesuatu yang bergerak2 dan superb lah, so diorang lagi enjoy datang Chemistry Lab. Bio Experiment tak banyak action. Kitorang boleh tunjuk je, pasal action dia tuh kita tak boleh nak nampak sangat. Resultnya boleh lah. Hm.

Apepepun, aku enjoy gila dengan Science Fair ni. Sokong lah Bio mulai sekarang oi oi. Korang suka chapter 4 je kan? Haih! :D