11/04/09

Aku Di Sepuluh Dan Sebelas Empat

Sepuluh Empat bersama hujahan Inggeris

sekuacikata: Aku tak suka topik dia. tehape hape. "Todays Woman Are Getting Smarter Than Man". Heh? It doesnt mean aku tak sokong statement tu. Cuma bosan oh. Dah berapa ribu kali orang cakap pasal ni. Macam dah takde topik lain. Dan maaf pasukan perempuan, aku bosan hujah korang yang menampilkan berjuta-juta tokoh perempuan(aku lagi suka kalau mereka tnjolkan diri mereka hebat. Oprah dan J.K Rowling tidak diperlukan) dan aku bosan ketiadaan semangat pasukan lelaki. Kenapa mesti tunggu speaker ketiga baru ada rasa bahangnya? Perlahan. Lambat. SKRIP!

Debate semalam bagi aku tak mengena sasaran. Tapi ok lah. At least bahangnya masih ada cuma tidak bermula dari awal. Layakkah aku untuk bersuara sedangkan aku di kerusi yang berlainan?





Sebelas Empat bersama Power Rangers

sekuacikata: Alhamdulillah. aku seronok bergelar Power Ranger! haha.
Masa pembentangan mengenai langkah2 bagaimana kita boleh stop the spread of AIDS/HIV, ada kumpulan ni bagi cadangan yang buat aku tergelak.
** Pakai kondom
** Jangan bertukar pasangan(bila buat seks)
** Bagi jarum percuma dekat penagih
Jadi apa motif sebenar cadangan ni jika kau nak sebar dekat remaja dan pelajar sekolah? Menggalakkan lagi pelajar buat seks HARAM tapi dengan cara pakai kondom, dan mereka akan selamat sejahtera dari HIV/AIDS. Dan bagi penagih, mestilah mereka lagi suka kan? Orang dah bagi galakan moral dengan bagi jarum percuma tuu. Haih.

Maaf mana2 kumpulan yang mula benci aku, bukan suka2 aku hentam dengan soalan. Kumpulan aku pun tak sempurna. Selamat Hari Raya :)