13/03/11

Your duas can change the world part 2

Sebab the fact is kebanyakan orang terlalu busy dengan hal sendiri sendiri that they don’t have any time nak fikir pasal hal orang lain, aku sangat appreciate and grateful to see ada orang yang spend some of their time just to know apa yang terjadi dekat jepun and some of them keep asking and constantly dua, that makes me feel really good sebab ada orang yang sentiasa bersama masa masa kemuncak ni when you can’t predict what will happen next.

Terima kasih banyak banyak.

Most of tempat dekat jepun, letrik dah shut down untuk save electric power. Tokyo pun dah macam ghost town, sunyi sepi je. Banyak kedai dah letak notis depan pintu. Trains not functioned as usual. And dengar cerita air dengan letrik pun dah nak kena catu kat Tokyo, tapi tak confirm. Convenient stores dah sesak orang beli barang makanan nak prepare for emergency bag. Malam tu pergi Shinokubo, and most roti dengan mineral water memang dapat sambutan terhangat di pasaran.

Benda cuma satu, harga jadi lagi murah.

Tadi, berita cakap satu lagi nuclear power plant makin panas. Explosion yang semalam tu pun belum habis risau. 9 orang dah positive nuclear radiation. Plus, dalam dua tiga hari ni maybe 7.0 magnitude earthquake akan singgah lagi. Aku tak trauma. Tapi, aku takut kot. Ya, aku confident gile aku takut sekarang ni.

Ya Allah.

Ni kena dekat negara yang seriusli maju ni, kalau kena dekat developing country macam mana lah agaknya.