22/03/11

Today's journal

Harini aku bangun pagi lambat. Adala dalam nak dekat Zohor. Serius aku macam, “WOI esok keluar result. Mati ah kauuu. Separa mati beb!”. Yes, I feel like dying, mannn. Bukan pasal esok result nak keluar, tapi pasal bangun lambat nanti jadi poverty stricken do. I once told you in my previous post if you noticed that la. La kan? (bajet aku punya blog macam mamak, hari hari ada visitors? Haha) Do tah la aku broke sekarang. 1 yen je penuh dalam purse. Kalau buat menara tingkat pun belum tentu boleh cukup 100yen. (T.T)

Petang tadi, aku ajar adik aku Akhlak Islamiah. Ya, aku sekali belajar la pasal aku punya akhlak ni makin hari makin kena improve, baru mak mertua suka. Topik hari ini ialah keras hati dan berjimat cermat. Keras hati tu maksud dia tidak menerima pendapat atau nasihat orang lain. Hm aku rasa aku adala sikit sebab kadang kadang memang aku rasa aku je betul, semua orang salah. Haha gila ego. Ala menipu besau la kalau tak pernah keras hati kan. Orang suruh online sampai pukul 10, kau online sampai dah tertahajjud kat lappy. SO, kau dikategorikan sebagai keras hati.

Berjimat cermat pula bermaksud berhati hati menguruskan wang dan harta benda tanpa pembaziran. Haa aku bukan nya membazir cuma tak nak kena cop kedekut dengan diri sendiri. Tidak, tidak. Ni macam ayat penyedap hati je.Ikut bajet bulanan aku untuk bulan ni je, dah penuh minus. Kadang kadang tu aku pun tak faham apa aku buat sampai habis. Aku rasa aku banyak beli makanan je. Makanan je pun 10000yen habis sebulan? Err, tak perlu komen.

Adik aku dia bebel kata aku selalu bagi topic nak kenakan dia. AHAHA aku memang suka la kan bagi contoh lepastu pakai nama adik aku banyak2. Nama aku untuk contoh yang baik baik je. Aisehh. Haha. Spe lagi nak angkat bakul kalau bukan diri sendiri. Think think haha

Malam pula, we got surprise kenduri kendara for SPM RESULT esok hari. HAHAHAHA can’t stop laughing. Thank you :) Mak aku buat lontong and aku entah la hantu lontong kot. Sekali makan dengan sambal udang, perghh! Okay, seriously sangat syiok macam matkool. Aku tak pernah rasa keluar-result-eve yang gila aman seaman sekarang. Paling teruk maybe masa UPSR kot, bapak cuak hambek lu got 3A’s je. Haha. 3A’s pun aku dah rasa okay gila sebab aku memang tak boleh blah pemalas masa tu. SO I deserved it. No regret lah kan. Kononn haha.
Kalau harihari makan ni pun, I tak kisah gemuk yo.


Then, masa PMR. Aku banyak sibuk luahkan kat blog. Haha lawak pulak kalau baca balik. Ada before and after post lagi. Chaiyaalah, so for tomorrow’s post maybe aku tak boleh jamin aku akan post ke tak pasal result aku. Well, kan ada orang cakap kalau result kau bagus kau terasa nak canang kat satu dunia, tapi kalau sebaliknya boleh buat buat tak tahu je la. Haha

Everyone keep asking me apasal aku macam tak cuak,(I really can sing ribenablack song macam budak asrama dapat maggi sekarang haha). Seriously aku pun tak tahu. Dan benda ni somehow menakutkan aku. I don’t know if I can be happy like this after I see my unpredictable result esok. Seriously aku tak tahu. Okay tu semua boleh fikir esok la kan. Nasihat aku: Why don’t we enjoy our moment now? Kau pun tahu kau dah buat yang terbaik atau kalau tak buat yang terbaik pun, kau kena trust yourself yang kau memang dah buat terbaik. So whatever result comes, well you know you’ve done your best. So, lepak chill okay-Untuk masa sekarang. :)

Batch ’93, May a lot of luck be with you. :)