2/03/11

Blaine Harrison








So, these are coool?

Aku guna perkataan cool untuk seberapa tera giga mega kali, UNTUK SEBERAPA TERA GIGA MEGA kali! Tapi, sekarang ni aku tengah cari apa maksud cool. Sape kata weh makin kita dah lama guna, makin kita tahu apa maknanya. Secara umumnya, cuba kalau aku kata Justin Bieber cool, then kenapa mesti ada haters yang percaya Justin Bieber macam tuuut tuuut tuuut?

Sebab cool sangat subjektif.

Sama dengan perkataan adjektif yang lain. Sama macam aku kata aku gemuk, then ada kawan aku kata aku kurus, slim lagi ramping. sama macam aku kata aku tak-berapa-lawa, then ada kawan aku kata aku superdupercantik, cun lagi jelita. sama macam aku kata kawan aku tipu, tehn ada kawan aku kata dia benar, jujur lagi tulus. Sama macam aku kata aku tak touching dengan apa kawan aku macampuji ni, then ada kawan aku kata aku touching, terharu lagi memalu.

Jadi, motivasi hari ini ialah bila ada orang cakap sesuatu yang adjektif samada rasa macam-kena-tipu atau nak kasi pelempang jepang atau rasa macam nak terjun pokok pisang, then remember adjectives words are all subjective. Cara orang menilai sesuatu yang adjektif bukan semuanya mesti sama. So, tenang-tenang bawak ambil wuduk lagi berdoa yoo. Ini amaran keras untuk orang yang nak bunuh diri sebab aku dah mula benci nak baca Metro cerita pasal bendabenda yang boleh je settle dengan cerdik macam kancil tapi ambil jugak jalan yang tak-berapa-cerdik macam buaya ni. Ada kena mengena ke?

Anyway, aku cuma nak cakap Gaddafi serius tak cool bila dia cakap semua orang kat Libya suka dia. Benda kalau nak tipu, tipu lah betulbetul. Adess Gadaffi Gadaffi! Tapi, aku tahu kalau Gadaffi langsung tak peduli apa aku kata sebab dia dah bajet dia betul sangat. DAN kalaulah dia tahu sangat bahasa Melayu. Kalaulahhh.

OSA!(Oh, silap aku!). Dia cakap bukan suka. Tapi CINTA,SAYANG,KASIH. Sebab dalam bahasa Inggeris makna "love" bukan suka.