3/06/09

Hero Malaya


Semalam habis tusyen aku jalan2 dekat kedai buku. Aku nak beli buku, tapi aku tak tahu nak beli buku apa. Kalau dulu, aku selalu habiskan duit dengan komik. Tapi sekarang, aku tengok kartunis Malaysia dah macam tak buat komik dah, jadi aku berhenti beli komik dan layan novel Truth Or Dare. Aku gila buku tu. Setiap kali aku pergi kedai, aku cari buku tu. Sampai lah akhir tahun 2008, aku berhenti beli buku tu, konon mahu cari nafas baru. Haha.

Tak habis disitu lagi, dulu aku layan novel Alaf 21.**wa cakap lu, wa memang gadis jiwang dulu, kini dan selamanya. Haha. Novel Alaf 21 serius macam novel bodoh. Cerita dia sama aja. Konflik tak habis habis. Macam mana aku boleh terjerat pun aku tak tahu. Budak budak lah dahulu. Haha

Kemudian, mak aku perkenalkan aku dengan buku dari Cecelia Ahern. So aku baca aja, kejap rasa bes, kejap rasa tak bes. So-So lah. Macamana boleh dapat bestselling pun aku bingung. Buku tak faymes Truth Or Dare tu lagi bes tahap gaban.

Ok itu cerita dulu. Sekarang aku dah jumpa buku yang aku nanti2kan sejak kecik lagi. Mungkin lepas ni aku akan beralih arah dari tergila-gilakan Power ranger ke seorang heroin yang lebih bersifat ketimuran, keayuan, kesopan-santunan, kejelitaan. Aww!

Aku perkenalkan kamu orang, Ini dia Matahara dan Rettira. Heroin Malaysia muslimah yang perlu budak2 jadikan contoh sekarang. Aku tak faham kenapa budak2 suka pilih hero yang seksi seksa, Superman dan spendernya, Spiderman dan baju menampak susuk badan(haha!), Sailormoon dan pertukaran telanjangnya(aku rasa kena censored ah cerita ni), catwoman yang tak perlu aku huraikan lagi, cicakman yang lebih kepada lipasman.


s/k, Rettira mungkin bini keluangman. (weh lagu keluangman bes gila kan?)