17/06/09

Expect The Unexpected

Hari ni 17 haribulan 6. Aku tak kisah berapa tarikh dia. Tujuh hari semacam akan berlalu juga. Tujuh hari? Eh sekejap jelah tujuh hari tu!

Aku tak tahu apa aku rasa sekarang. Semacam kosong. Kalau putih tu kosong, rasa aku lagi putih dari keadaan sekeliling. Kadang-kadang ada benda kau mahu dia jadi, sebab kawan kau melaluinya. Kau bersungguh2 nak benda yang serupa macam kawan kau tu terjadi pasal kau rasa benda tu macam best. Then, bila benda tu terjadi, kau gembira nak mampus tapi kau rasa semacam kosong.

Serius, aku bersyukur dengan apa yang terjadi cuma mungkin sedikit rasa sedih, sedikit rasa keliru, sedikit ini, sedikit itu. Aku tak pernah pergi asrama before ni, aku memang jakun gila nak masuk asrama. Aku dah dua kali sedih-sedih pasal tak dapat asrama. Aku dah banyak kali semacam nak pukul orang kerajaan pasal kurangkan kemasukan kaum hawa. Aku dah banyak kali tiap malam termimpi-mimpi nak masuk asrama. So, bila aku tak buat rayuan(sebab aku rasa A PMR aku cukup makan je kot), dan tiba-tiba aku dapat offer letter petang tadi, semacam kuasa magis pun ada. Serius, saraf aku bangkit. Ini apa yang aku impikan suatu masa dahulu lah konon.

Cuma sekarang,, ye aku takut apa yang aku excited gila tahap gaban dahulu dan kini, akan mengecewakan aku. Like my mom said,’asrama bukan macam yang disangkakan.’ . aku bukan independent sangat, aku bukan jenis rajin gila sangat, aku bukan jenis sekepala dengan orang sangat, lagipun everything is on ur shoulder, siapa pun tak akan tolong jadi bahu kau. Ada orang kata asrama best, ada orang sebaliknya. Dulu bila orang kata macam ini, aku selalu kata dalam hati,’Biar aku cuba dulu, mereka lain.’. tapi entah mengapa sekarang ini, aku fikir aku tiada kekuatan untuk berdiri dengan sendiri. Orang-orang kat sana yang aku dengar mostly plastic. Senior yang "bajet-hebat-sangat-mahu-buli-orang". EE serabut siot!

Susah bila dah bercampur aduk rasa.

Keliru jadi permainan atma. Alhamdulillah kerana kawan itu ada, mereka beri pendapat, mereka beri kata semangat, mereka beri dorongan padu kepada aku, terima kasih. Kalau memang asrama dapat mengubah aku jadi budak cepat sedar diri so aku boleh jadi budak cemerlang gemilang, aku suka hati, rela hati pergi asrama. (atuk wan aku excited gila bila dapat tahu aku dapat offer tu.)

Aku fikir sayang oh kalau zaman sekolah tak ada pengalaman stay asrama, walaupun pahit(aku harapkan manis), mesti itu yang akan diingati kan kan? Macam kau jadi pengawas lah, kalau boleh kau kumpul lah sekali 3-3 pengawas, mesti bangga gila ada 3 nametag. Haha!

Doakan aku pilih yang terbaik ya, kawan. :]


s/k, pengetua tu mesti terkezut gila tengok result mid-year exam aku, Haha!