6/06/09

Kalau Silap Itu Satu Kebanggaan

Aku sakit kepala, semalam supremely horrible day bagi aku. Aku pernah post entri pasal kita kena bangga dengan silap kita pasal silap ialah guru terbaik kita. Tapi kali ini, aku tak rasa nak bangga dengan silap aku. Ni tak macam silap biasa, lebih kepada "bukan semua benda boleh dibuat main2".

Aku tak nafikan dulu aku memang suka buat buat salah send message, ya boring punya pasal. Sometimes kerana terlalu bosan dan mungkin atas dasar nak enjoy belebeh2, benda yang bukan bahan permainan pun diannggap permainan. Mungkin seronok bila kau dapat buat apa yang kau tak rasa kau akan buat. Contohnya bagi message,”Power Ranger cepat datang! Helo 123, Power Ranger serangan ke atas bumi gagal, gagal!”. Merapek gila, lepastu kau gelak bila orang tu kasi respon. Ok memang fun gila. Bukan nak permainkan orang, kadang kala orang pun suka dapat message salah. Dan benda tu boleh jadi topik pembukaan kalau kau dah blank sangat tak tahu nak message apa, tapi gila ada rasa nak message.

Ok itu dulu lah. Kali terakhir aku buat2 salah message pun masa aku nak kenal dengan Fahrin Ahmad.**wa bukan punca Linda Off putus cinta ok.

Tapi semalam, aku tak main2 salah send, aku dah berhenti dari buat kerja2 tak bermanfaat ini. Dia tersalah send dengan sendiri. Dan aku rasa teruk gila hidup aku bila aku sedar pada masa2 message tu sedang diproses ke orang yang salah.

Kalau bukan inti message itu berkenaan orang yang aku tersalah send message itu, tak mungkinlah risau aku di tahap gaban. Masa itu aku harap connection tu mati tiba2 atau ada perlanggaran antara message aku denagn message orang lain. Tapi tak mungkin lah. Teknologi semacam laju, dan padan muka aku, orang itu bagi respon. **maaf wa terpaksa tipu lu yang semua tu adik wa punya kerja.

Tapi aku dapat rasa dia hanya berpura mempercayai kata kata orang gelabah macam aku. Yalah, im not a professional liar kan? Mungkin jahil lagi bab menipu ini. Dan akhirnya mungkin akan mengeruhkan lagi air yang sudah keruh.

Sampai sekarang aku belum tenang lagi, aku tidur dalam keadaan tidak aman malam tadi.

Memalukan right bila kau terbagi tahu rahsia hati kau kepada orang itu tanpa kau sedari. Dan kau siap tulis harapan kau lagi kat dia macam kau harap dia akan jadi boyfriend kau. Weh this is insane kan? Tambahan pula ini ialah message yang bukan sepatutnya orang itu baca dan dia memang tak patut tahu kalau kau suka dia pun. bagi aku lah.

Heh aku rasa lawak jugak bila fikir benda ni balik. Kalau dulu boleh gelak2 dengan kekhilafan message, kali ini boleh terbangkit saraf2 gelabah cuak aku. Ahh aku memang perlukan pertolongan sekarang.

Do I need to tell him the truth?