18/06/10

Becoming someone you enjoy to be

Helo. mission kali ni tak lari dengan apa yang gua baru belajar. Siang tu, suasana macam biasa. Alhamdulillah. Rasa-rasa kalau nak berjemur anatomi lu boleh le nampak transformation ahmoi jadi bangla. Sekurang-kurangnya lu pegi USA perempuan semua tergilakan. What they said, tall,dark and handsome. Ceh Ceh Ceh aku ambil ayat uzair.

Siang tu cereberum aku terima lagi satu doktrin. Paksu memang cool sebab dah sedarkan aku dari lamunan produk sendiri. Sekarang dah tak boleh guna pakai lagi ayat go with the flow. Aku bukan sampah yang tak bisa bergerak dan berharap pada aliran sungai membawa aku. Aku manusia yang completely tak ada cacat pergerakan. Sepatutnya aku ada kuasa untuk tentukan aliran aku, bukan somebody.

Tapi kalau aku cakap aku nak jadi graphic designer, aku orang yang dah tertinggal. Orang dah naik flight, aku still dengan rakit. Cuba kalau aku fikir benda ni masa aku tingkatan 3, mungkin aku boleh realisasikan impian aku ni. Tapi sekarang aku tingkatan 5, dan aku dalam aliran sains yang tak ada koneksi yang tuntas dengan graphic design ??

Pakcik kata aku belum terlewat sebenarnya. Tapi aku tak mungkin sia siakan subjek sains dengan jadi graphic desgner walaupun itu yang aku akan enjoy to be. Mungkin aku kena bercinta dengan karier doktor dan apa yang ada koneksi dengan medicine. Tu kira harapan terulung aku lepas kecewa dengan tak jadi graphic designer. Pheww aku betul betul disappointed dengan diri sendiri.

Pakcik kata lagi, mungkin aku boleh list down semua yang aku nak jadi. Setkan priority, so that senang nak realisasikan. Banyak tuu aku nak jadi kalau ikutkan dari kecik sampai sekarang. Tak setia gile apahal. Heii

1. Destist(Cosmetic)
2. Lecturer
3. Paediatrician
4. Consultant
5. Graphic desigher
6. Businesswoman
7. Editor
8. Marine apetah
9. Project manager
10. Wedding planner
11.
12.
13.
14.
15.

Tadi aku tengok eligibility mohon scholarship. Shit weh. Dia mintak first class punye eligibility. Dah punah dah sebenarnya. Aku rasa aku sangat lewat. Kondisi belajar yang tak sempurna mana. Ehh apa ni weh. Tibe2 aku ada inferior yang sangat kronik. Ahhh jangan jangan. Hari belum kiamat. Bangkit woi!