6/03/09

Pemenang Bukan Juara

Well, yang kalah tetap pemenang juga kan?

Semalam ada pertandingan pantun peringkat daerah. Aku rasa semua sekolah pun ada turut serta pertandingan ini kan? Ha pertandingan pantun tu berlangsung dekat sekolah Sri Kundang. Sekolah tu punya assembly hall buat aku jeles uh. Gila besar kalah sekolah aku punya. Sekolah aku punya kecik tahi gigi aja kalau nak compare. Eh tapi jangan bangga sangat wahai warga Sri Kundang, kamu punya sekolah gila menakutkan. Especially masa lalu kelas. Aduh gila pening oh. Lalu aja dengar bunyik feewit kecoh kecoh. dengan ada orang sepak2 botol. Maaf cakap tapi macam dalam sangkar yang dipenuhi budak-budak nakal. Tandas nak masuk kena bayar. 5sen aja. Tapi aku dengan kak Razan tak payah pasal orang luar mungkin.

Aku patutnya dipilih jadi pemantun ketiga. Tapi entah kenapa aku tolak. Aku nak jadi pelapis dan pemain simpanan aja. Lagipun kalau ikut undang-undang, next year memang aku sah sah akan masuk. Jadi aku biar Amira aja masuk pasal dia lagi bagus dari aku. kan Amira kan?

Tahun ni sekolah aku dipilih lagi jadi pembuka pantun. Siot betul. Kalau jadi pembuka pantun maksudnya kena menang dulu pusingan ni baru boleh masuk pusingan yang sebenar. Betul-betul tehape2 oh pasal kalau kalah, memang kalah lah. oh kitaorang lawan dengan sekolah SBPI Rawang, senyum senyum aja mereka tu. Nasib iman aku kuat lagi. Haha. Malang untuk hari ini, sekolah aku kalah di pusingan awal. Aku dah kecewa habis pasal dah tiba masa nak balik sekolah. Aduh! Kalau balik sekolah kena ambil periksa. Aku pulak satu buku sejarah pun tak sentuh lagi. Nak balik rumah nanti kena patah balik pergi tusyen. Haih!

Cakap pasal pantun, bukan team aku tidak bagus. Bagus weh sengit aja pertandingan tu. Cuma pihak lawan lagi bagus. SBPI Rawang mereka memang bagus. Mereka memang pandai curi hati juri termasuk aku. hoho. Jadi tiada apa pun kalau nak kata tak puas hati ke dengan mereka. Kalah menang tu adat istiadat lah kan? Cuma aku nak komplen pasal juru pantun dan penjaga masa. Jalankan tanggungjawab anda dengan betul lepas ni oke. :)

Tahun hadapan ada lagi. Tahun hadapan jumpa aku pula di gelanggang. Wehuu!!

Gambar dalam proses ya kalian :)